nedeľa 24. augusta 2014

1. Realizovať si svoj sen, alebo prvy krok pri chudnuti


Niečo vám prezradím. Ako píšem tento blog, je práve 5:17 hodín ráno. Vstala som včas ráno aby som stihla všetko čo som si naplánovala. Nemusela som. Mohla som pokojne ostať schúlená v posteli, mohla som si sadnúť pred telku a iba pohodlne pozerať film, mohla som zabiť čas na internete, mohla som sa medzičasom napchať niečim „neskutočne chutným“, mohla som sa nehýbať... všetci ešte spia, nikto ma nevidí a nikto ma nekontroluje. Aj počas dňa som sama seba pánom lebo pracuje z domu (v ktorom striehnu pokušenia) ….Ale ja im pokojne odolám (vlastne ma už od istéej doby vôbec nelákajú. Keď predomňa položíte chutne no nezdravé jedlo nič mi nehovorí a nič to so mnou nerobí.) Taktiež necítim ako nejakú stratu či obetu keď prekonávam vlastné pohodlie, vstávam skôr či miesto zábavy sa zatváram v pracovni na na niečom pracujem...
Ja mám totiž svoj sen, ktorý túžim zrealizovať a na ktorom pracujem. Som odhodlaná ho naplniť a to ma ženie vpred. Vôbec mi nevadí nepohodlie, je to len minimálna daň za šťastie ktorým ma napĺňa môcť pracovať na svojom ciely a dosahovať ho.

Zvonku sa môže sa zdať, že kto si odrieka príjmené sa ochudobňuje a je teda nešťastný a trpí. Lebo veď ostať v posteli je príjemnejšie ako vstávať skoro a pracovať. Lebo jesť chutné jedlo je príjemnejšie ako dietne jedlo bez chuti. Sedieť na pohovke je lepšie ako sa potiť pri cvičení. Lebo námaha nás ukracuje o niečo (zvyčajne o niečo spojené s pohodlím).
Ale z vlastnej skúsenosti viem, že vlastne opak je pravdou. Sebadisciplinovaní ľudia sú šťastnejší lebo pracujú na svojich snoch. Sú to ľudia čo majú cieľ a ten ich motivuje k práci na jeho dosahovaní. To je vlastne veľmi príjemný pocit, keď človek zistí že svoje šťastie má vo svojich rukách, stačí sa len nasmerovať a prekonať staré zvyky čo nefungujú.
Pohodlní ľudia sú často tí ktorých niekto odradil od ich sna a tak sa uspokojili s „konzumným prežívaním“ miesto aby na sebe precovali. Niekde som čítala, že kto nemá sen, je odsúdený k tomu aby pomáhal realizovať sen niekoho iného.

Často vidím ľudí ktorý mi hovoria: prečo by som si mal odriekať toto chutné jedlo. Klobásku, sladký nápoj, tortu a podobne. A vlastne mi tým hovoria že nemajú žiaden vyšší cieľ. Netúžia niečo dosiahnuť, čomu by obetovali svoju krátkodobú chúťku. Je mi takých ľudí lúto a zvyčajne im s lútosťou hovorím: máš pravdu, uži si (aspoň) tento prostý okamih. Je to síce úbohé, ale je to tak. Istý ľudia nemajú v živote vyšší cieľ a sen a tak sú odsúdenný ktomu aby sa napchávali a tým vyplnili to prázdno.
Ale vy máte sen, pravda? Takže sa seriózne pýtam: Aký je váš sen? Čo by ste chceli v živote dosiahnuť?
Tak a teraz ruku hore všetci čo si povedali: môj sen je schudnúť.

No tak dovoľte aby som vám povedala jednu vec. To je hodne blbý cieľ. Fakt.
Vašim cieľom nemá byť schudnúť. Je esenciálne dôležité aby ste toto pochopili! Chudnutie je namáhavý proces a navyše to nie je nič iné ako len cesta k dosiahnutiu toho po čom túžite. Ak niekto túži po svaloch, nebude si ani omylom želať tráviť hodiny v posilovni, ale bude snívať o tom že má svalnaté telo či vyhráva šampionát. Ja píšem túto knihu a bolo by odomňa riadne hlúpe želať si tráviť hodiny na za počítaťom písaním a prepisovaním.
Sen musí byť konečný cieľ ku ktoremú sa uplnete. Cieľ je výsledok ale nie cesta. Pri chudnutí treba najprv zadefinvoať pojmy: Chudnutie je proces. Nudný a otravný ktorý vás dovedie k vytúženámu snu. Nikto normálny nesníva o schudnutí. Potrebujete mať sen, ktorý vás bude motivovať v chudnutí a vyváži vám tú námahu. Nemôžete mať ako cieľ len schudnutie. To je strata, nie zisk. Naša mysel je nastavená tak, že schudnuť je strate. Ale cieľ musí byť o tom čo získate. Musí obsahovať obohatenie a nie námahu.

Tak sa spýtam opäť: Aký výsledok presne chcete dosiahnuť? Čo by vás urobili šťastným? Čo naozaj chcete od života? (samozrejme to musí byť niečo čo dokážete úsilým dosiahnuť).
Takže..skúsim vám pomôcť. Dohodnime sa, že vaším snom je byť krásna, atraktívna a chudá, lebo.....
  • ....chcete sa môcť pekne obliecť.
  • ....chcete konečne dokázať okoliu že na to máte
  • ....už vás nebaví ako ide všetko mimo vás.
  • .....chcete byť opäť zdravý.
  • ....túžite po láske.
Sami si doplnte prečo chcete mať krajšie telo. Dôvodov je veľa.

Už mi rozumiete? Keď viem čo chcem získať, je ľahšie obetovanie momentálny nepodstatný pôžitku a zábavu pre vyšší cieľ po ktorom túžim. To je tajomstvo odhodlaných ľudí. Sú to snílkovia ktorý sa odmietajú vzdať svojho cieľa. Sebadisciplína a striedmosť vlastne v preklade znamená, že miesto toho aby si robil len to na čo máš momentálne chuť, pochopíš že môžeš realizovať svoj sen (máš ho v rukách). A to je dôležitejšie..

Viac info najdete tu, staci sa pridat: https://www.facebook.com/groups/evkinechudnutie 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára